Handels- og leveringsbetingelser
Generelt
Salg fra www.sweetway.dk foretages af Sweetway ApS, CVR-nr. 43545949, Smallegade 43 st 3, 2000 Frederiksberg som ejer og driver sitet. Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle køb af varer på www.sweetway.dk til levering i Danmark. Levering i Danmark omfatter IKKE Grønland og Færøerne, ej heller levering til andre lande i udlandet.
Disse vilkår og betingelser opdateres løbende. Derfor bedes du acceptere vilkårene og
betingelserne (“vilkårene”), hver gang du handler hos os. Hvis betingelserne ikke accepteres, er det ikke muligt at handle på www.sweetway.dk
Bestilling af varer
Du kan handle på www.sweetway.dk døgnet rundt. Hjemmesiden kan dog være lukket i kortere perioder i forbindelse med vedligeholdelse m.m. Ordrer behandles ikke i weekender og på helligdage, men vil blive behandlet så hurtigt som muligt på hverdage.
For at handle på www.sweetway.dk skal du være fyldt 18 år og have et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du stadig købe varer, hvis du har indhentet din værges samtykke eller på anden måde har juridisk ret til at foretage købet.
Når du lægger en vare i din indkøbskurv, reserverer vi den valgte vare til dig. Hvis du ikke gennemfører din ordre og er inaktiv på webstedet i 10 minutter, frigives varerne i din indkøbskurv, så andre kan købe dem. Det betyder, at du kan opleve, at varer, du havde lagt i din indkøbskurv, er blevet udsolgt.
Din bestilling er gennemført, når din betaling er godkendt, og du ser en kvittering på din skærm.
Ved at afgive en ordre på hjemmesiden giver du et tilbud om at købe de bestilte varer på de vilkår og betingelser, der er angivet i disse vilkår og betingelser.
Vi kan frit vælge at acceptere eller afvise dit tilbud om at købe varen i en af følgende situationer:
- Der er angivet forkerte betalingsoplysninger, og/eller de angivne betalingsoplysninger kan ikke verificeres.
- Der er begrundet mistanke om, at ordren er afgivet med henblik på at begå bedrageri eller i forbindelse med en kriminel/ulovlig handling/aktivitet.
- I tilfælde af utilsigtede fejl på hjemmesiden, der forhindrer en korrekt gennemførelse af transaktionen, f.eks. betalingsfejl, fejl i prisoplysninger osv.
- Hvis du har mistanke om, at du ikke overholder punkt 2.2 ovenfor.
Ved bestilling af flere varer på samme tid forbeholder vi os ret til delvist at acceptere ordren og afvise tilbud om køb af yderligere varer under samme ordre. Vi refunderer naturligvis alle betalinger modtaget for ikke-leverede varer uden gebyrer eller andre omkostninger for dig.
Sweetway er ikke ansvarlig for eventuelle omkostninger i forbindelse med afvisning af et købstilbud i ovenstående tilfælde.
Sweetway accepterer kun tilbud afgivet på www.sweetway.dkog tilbud afgivet på anden vis, f.eks. via e-mail, brev og fax, vil ikke blive behandlet.
Aftale om køb
Det er muligt at redigere din ordre, indtil du gennemfører din ordre ved at klikke på “Betal”. Herefter er du bundet af dit købstilbud.
Når du har bestilt en vare på www.sweetway.dkmodtager du en kvittering for, at vi har modtaget din bestilling.
Kvitteringen, som du modtager via e-mail, er en automatisk genereret bekræftelse på, at vi har modtaget dit
tilbud. Kvitteringen udgør ikke en accept af dit tilbud, og vi forbeholder os ret til at afvise dit købstilbud på trods af den automatisk genererede kvittering.
Hvis vi accepterer dit købstilbud, vil du modtage en e-mail fra os med en ordrebekræftelse, der bekræfter, at vi har accepteret dit købstilbud. Du vil modtage ordrebekræftelsen, når webshoppen er klar til at sende din
ordre. Den endelige købsaftale mellem dig og Sweetway er indgået fra det tidspunkt, hvor du har modtaget ordrebekræftelsen. Købsaftalen indgås på dansk.
Når aftalen er indgået, gælder forbrugeraftalelovens regler om fortrydelsesret. Du kan læse mere om fortrydelsesretten under punkt 7 nedenfor.
Betaling
På www.sweetway.dkkan der betales med betalingskort eller via Mobilepay.
Du kan betale med følgende korttyper:
Dankort – skal afklares
VISA
Mastercard
Maestro
Din betaling vil blive trukket fra din konto, når vi har afsendt din ordre fra vores lager. Betaling sker i danske kroner (DKK).
Priser
Priserne på www.sweetway.dk følger Sweetways egne vejledende priser og er inklusive moms og afgifter. Priserne opdateres løbende.
Ved køb under 499 kr. tillægges et forsendelsesgebyr på maksimalt 59 kr. afhængig af den valgte leveringsmetode. Du kan læse mere om levering og leveringspriser under punkt 6 nedenfor.
Der tages forbehold for tastefejl, prisfejl, udsolgte varer, udgåede varer, trykfejl samt pris- og afgiftsændringer.
Levering
Det er vores mål at behandle vores ordrer så hurtigt som muligt. Vi tilstræber en leveringstid på 1-3 arbejdsdage for varer på lager. Du modtager automatisk en e-mail, når din ordre afsendes fra vores butik. Varerne vil blive leveret til den leveringsadresse, der er angivet ved bestillingen.
En medarbejder fra Sweetway vil kontakte dig, hvis der opstår forsinkelser eller problemer med din ordre.
Levering sker udelukkende til adresser i Danmark, undtagen Færøerne og Grønland.
Sweetway tilbyder levering med GLS og Neo Logistics. Priserne er som følger:
GLS uden omdeling – 39 kr.
GLS med distribution – 59 kr.
Priserne for levering af Customized Cakes beregnes individuelt
Bestillinger på minimum 499 kr. leveres gratis, uanset den valgte leveringsmetode.
Vi forbeholder os ret til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, f.eks. på grund af
forsinkede varer, eller hvis en vare ikke er på lager. Du vil blive informeret før købet om, at din ordre er genstand for separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet yderligere leveringsomkostninger i tilfælde, hvor vi udøver vores ret til at foretage separate leverancer.
Afbestilling
Når du handler på www.sweetway.dk, har du 14 dages fortrydelsesret i henhold til
Forbrugeraftaleloven, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derefter sende varerne retur til os.
Dette gælder ikke for fødevarer. Af hygiejniske årsager gælder fortrydelsesretten kun for uåbnede, forseglede varer og aldrig for fødevarer. Det er en forudsætning, at varerne fremstår ubrugte og ubeskadigede, når de returneres, så de kan sælges igen som nye.
Fortrydelsesfristens begyndelse og udløb
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du modtager varerne. Hvis fristen udløber på en søndag, helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til næste hverdag. I tilfælde af at ordren består af flere forskellige varer, der er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller ordren består af en vare, der leveres i flere partier, løber fristen fra modtagelsen af den sidste vare.
Brug af fortrydelsesretten
For at gøre fortrydelsesretten gældende skal du senest 14 dage efter modtagelse af varen give os meddelelse herom ved en utvetydig erklæring på [email protected]
Erklæringen skal sendes inden udløbet af fortrydelsesfristen.
Når vi har modtaget din fortrydelseserklæring, kvitterer vi for modtagelsen.
Varerne skal sendes til os hurtigst muligt efter, at du har givet meddelelse om fortrydelse – og senest
14 dage efter, at du har fortrudt. Fristen er overholdt, hvis du har sendt varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varen returneres til os ved at vedlægge en seddel med de varer, der skal returneres, navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse og sende varen til:
Sweetway ApS, CVR-nr. 43545949, Smallegade 43 st 3, 2000 Frederiksberg
Returpakken skal indeholde enten faktura, ordrebekræftelse eller anden dokumentation for dit køb. Når du returnerer, skal du sørge for, at varerne er pakket ordentligt ind. Du er ansvarlig for pakken/varen, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvitteringen og et eventuelt track and trace-nummer.
Du skal selv afholde omkostningerne ved returnering af varerne, når du benytter dig af din fortrydelsesret.
Tilbagebetaling
Når vi modtager varerne, kontrollerer vi dem, og du får refunderet det beløb, du har betalt til os for købet, eksklusiv porto. Tilbagebetalingen sker senest 14 dage efter, at vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.
meddelelse om annullering.
Refusioner kan tilbageholdes, indtil Sweetway har modtaget de returnerede varer, eller indtil der er fremlagt dokumentation for, at varerne er returneret korrekt. Eventuelle omkostninger i forbindelse med levering af varerne vil ikke blive refunderet.
Beløbet vil altid blive overført til den samme betalingsmetode, som du betalte for købet med, medmindre du udtrykkeligt har aftalt andet. Under alle omstændigheder vil du ikke blive opkrævet gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis varen har været håndteret på anden måde end beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at hvis du fortryder købet, får du kun en del eller intet af købsprisen tilbage.
eller intet af købsprisen tilbage, afhængigt af handelsværdien af de brugte varer. Hvis emballagen er brudt/åbnet, kan varen ikke returneres, se afsnit 7.2. Værdiforringelsen er forskellen mellem købsprisen og
den almindelige kommercielle salgspris for varerne med den pågældende forringelse.
Du bærer risikoen for varerne fra leveringstidspunktet. Det betyder, at du er ansvarlig for enhver skade, der er sket på varerne fra det tidspunkt, hvor du modtog varerne, til vi har modtaget varerne tilbage.
Reklamation
Hvis der er noget galt med produktet Dit køb er omfattet af købeloven, herunder lovens mangelsregler. Du har derfor 2 års reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få et defekt produkt repareret, ombyttet,
refunderet eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. I nogle tilfælde kan du også være berettiget til at hæve købet. Disse beføjelser gælder naturligvis kun, hvis der er tale om en berettiget reklamation, og hvis manglen på varen ikke er opstået som følge af slitage, misbrug eller anden adfærd, der har forårsaget skade på varen.
Du er ikke ansvarlig for eventuelle omkostninger i forbindelse med returnering af defekte eller forkerte varer. Vi refunderer naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har modtaget den returnerede vare. Hvis du ønsker, at vi skal levere en lignende vare til dig, og vi er i stand til at gøre det, refunderer vi ikke dine oprindelige leveringsomkostninger. Vi anbefaler dog, at du ikke returnerer den defekte eller forkerte vare uden først at kontakte vores kundeservice.
Sådan klager du
Du skal reklamere så hurtigt som muligt og senest 2 måneder efter, at du har opdaget manglen ved produktet. Hvis dit produkt lider af en defekt, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice via e-mail til [email protected] eller på telefon 53 33 36 63.
Når du kontakter kundeservice, skal du oplyse ordrenummer, evt. varenummer, varenavn, nettovægt og evt. bedst før-dato og batchnummer samt en beskrivelse af, hvad der er galt med varen. Hvis det er muligt, kan der også vedlægges et billede, der viser fejlen. Afhængigt af den specifikke situation vil du modtage yderligere instruktioner. Hvis vi har ret til at returnere den defekte vare, f.eks. i forbindelse med ombytning eller ophævelse af købet, skal varen sendes til:
Sweetway ApS, Smallegade 43 st 3, 2000 Frederiksberg
Varen skal altid sendes i forsvarlig emballage. Vi anbefaler, at du sørger for at få en kvittering for afsendelse, da du er ansvarlig for pakken, indtil vi har modtaget den.
Du skal selv betale for forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering af defekte varer. Vi tager ikke imod pakker sendt pr. efterkrav. Hvis reklamationen er berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige forsendelsesomkostninger for returnering af varen. Hvis reklamationen ikke er berettiget, skal du betale alle forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering af varen. Vi anbefaler, at du ikke returnerer varen uden først at have kontaktet vores kundeservice.
Der kan være tilfælde, hvor Sweetway har brug for at modtage det defekte produkt (inkl. emballagen), så vi kan foretage kvalitetsopfølgning og eventuelt sende produktet videre til vores leverandør. I sådanne tilfælde vil Sweetway afholde omkostningerne til transport.
Klager
Hvis du vil klage over dit køb, bedes du kontakte vores kundeservice. Hvis vi ikke kan finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via dette link.
Europa-Kommissionens online klageportal kan også bruges til at indgive en klage. Dette er især relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klager kan
indgives her https://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected] .
Sikkerhed
På www.sweetway.dk bruger vi en sikker online betalingsløsning gennem Stripe.
Stripe bruger en sikker, krypteret forbindelse til at overføre dine betalingsoplysninger til Sweetway. Brug af Stripe betalingsvindue sikrer, at ingen andre har adgang til dine betalingsoplysninger.
Når du køber varer på www.sweetway.dkskal du kun indtaste dit kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre (Credit Card Verification Number (CVV)). Kontrolcifrene er nødvendige for, at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre lignende sikkerhedsforanstaltninger.
For at beskytte dig og andre kunder mod svindel og for at sikre et højt sikkerhedsniveau for onlinekøb kan vi udføre verifikationstjek. Verifikationskontrollen kan omfatte de data, du indsender, når du indsender dit tilbud, herunder din adresse, betalingsoplysninger og screening af dit tilbud.
Sweetway vil aldrig ringe eller sende beskeder med anmodninger om at angive betalingskortoplysninger.
Personlige oplysninger
Læs om vores behandling af persondata i vores privatlivspolitik Læs mere her. (link )
Andre betingelser
Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden og sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Der kan dog forekomme stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne, og nogle gange opdager vi, at prisen på en vare er angivet forkert. Hvis vi opdager en fejl i
pris på en vare, du har bestilt på hjemmesiden, giver vi dig besked så hurtigt som muligt. Under disse omstændigheder vil vi informere dig om den korrekte pris for varen og give dig mulighed for at købe varen til den korrekte pris. Hvis vi ikke er i stand til at kontakte dig, kan vi udøve vores ret til ikke at acceptere dit købstilbud.
I tilfælde af force majeure er vi ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende opfyldelse af vores forpligtelser i henhold til vilkårene, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, der ligger uden for vores rimelige kontrol.
Varer kan ikke købes på www.sweetway.dk med henblik på videresalg uden at indgå en separat aftale. Aftaler kan indgås ved at kontakte os på [email protected]
Kundeservice
Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice. Vores kundeservice kan kontaktes på følgende måder:
Telefon: 53 33 36 63, telefontid mandag – fredag 13:00 – 17:00.
E-mail: [email protected]
***
Betingelserne er senest opdateret den 20. januar 2025.